Promovare proiect european- Programul Erasmus +

sigla-proiectului

 

Cum îi atragem pe copii să lectureze utilizând noile tehnologii?

 

Școala Gimnazială Nr. 95 este cunoscută deja în comunitatea educațională ca școală care derulează proiecte de parteneriat strategic din Programul Erasmus +. Fie că este vorba de proiecte pentru tineret, proiecte pentru educația adulților sau parteneriate între școli, instituția noastră răspunde pozitiv oricărei provocări menite să îmbunătățească procesul educativ.

Este cunoscut faptul că Strategia Europa 2020 de dezvoltare a UE, urmărește să promoveze o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii. Un factor-cheie în realizarea acestei strategii sunt așa-numitele competențe de bază: citire, matematică, știință și tehnologie care reprezintă fundamentul pentru aprofundarea studiilor și accesul la piața muncii. Aceste competențe devin cu atât mai indispensabile cu cât revoluția digitală generează noi formate pentru lectură și scriere, precum și surse de informații tot mai diverse.

Politicile europene de cooperare subliniază importanța alfabetizării în secolul al-XXI-lea, precum și nevoia de responsabilizare și cooperare a statelor membre pentru a asigura o evoluție pozitivă reală și o creștere economică permanentă.

Pornind de la aceste directive europene și nevoile de dezvoltare ale tinerei generații, o serie de instituții școlare din Italia, Spania, Marea Britanie, România, Letonia și Grecia s-au asociat într-un proiect educațional european pentru a consolida abilitățile de citire și învățare la elevi cu ajutorul instrumentelor digitale.

Proiectul Booktrailers și Videostorytelling: Cum să predăm si să învățăm prețuirea lecturii? intenționează să dezvolte un cadru comun pentru stimularea implicării elevilor în procesul de învățare.

Proiectul nostru își propune să combine competențele de bază și competențele transversale de învățare, prin crearea de medii de învățare inovatoare esențiale pentru predarea și utilizarea participativă  a tehnologiei informației și comunicării. Pe lângă consolidarea abilităților de predare ale profesorilor, proiectul va oferi un instrument care încurajează elevii să citească și să învețe pentru a crea ceva nou, acest lucru fiind booktrailer-ul, adică reclama video  pentru o carte.  Aceste medii de învățare inovatoare vor implica elevii în procesul de învățare, asigurînd astfel formarea competentelor cheie, atât a competențelor de bază, cât și a competențelor transversale.

Crearea unui booktrailer implică utilizarea competențelor mediatice în didactică și are o valoare educațională puternică datorită utilizării metodologiilor de „learning by doing” (învățare practică) și de „learning among peers” (învățare prin împărtășire de cunoștințe, idei, experiențe între colegi). Activitățile în care sunt implicați copiii pun accent pe interacțiunea dintre limbaj vizual, text și tehnicile multimedia. De asemenea, o parte din activitățile cu elevii sunt împrumutate din teatru  (stand-up comedy, creare de povesti și interpretare de roluri) și au un impact pozitiv asupra dezvoltării emoționale, a comunicării și lucrului în echipă. Acest lucru stimulează elevii să învețe și să creeze lucruri noi, originale care dezvoltă imaginația, creativitatea și sporesc încrederea de sine.

 

Prof. Mihaela-Gabriela Bazarciuc

Consilier la Scoala Gimnaziala Nr. 84 & 95